Hvordan Estimere CPM for markedsstørrelse

CPM, som står for "cost per mille" eller "cost per thousand", er et begrep som brukes i reklame og markedsføring for å beregne effekten av penger brukt på reklameinnsats. CPM er en måling som gjelder for nesten alle reklamemetoder, inkludert radio, tv, avis, magasin og nettbasert annonsering. Selv om det ikke er den eneste metoden for å måle eller projisere effektiviteten av en reklamekampanje, er det en som markedsføringsfolk ofte bruker. Ved å beregne CPM for en bestemt reklamekampanje, krever en enkel matematisk beregning.

1.

Få et estimat for kostnaden for å kjøre annonsen din. Ulike nettsteder, for eksempel Gaebler.com, gir gjennomsnittlige kostnader for visse typer annonsering av staten. Mange steder, for eksempel aviser og magasiner, gjør annonseringsrenten åpen tilgjengelig. Kostnadene for annonsering på et bestemt nettverk eller stasjon i kringkastingsmedier varierer basert på programmet.

2.

Få et estimat for antall personer som vil se annonsen din. De fleste reklamesteder gir tall om markedsstørrelse, og gir estimater for antall personer som vil lese et bestemt magasinproblem eller lytte til et bestemt radioprogram på en bestemt dag. For å sikre at disse tallene ikke er oppblåst, må du bekrefte dem ved å konsultere informasjon fra US Census Bureau. For eksempel, hvis en Rhode Island radiostasjon hevder at annonsen din vil bli hørt av 1 million mennesker, er dette nummeret sannsynligvis oppblåst fordi det er nær Folkestedsbyråets totale rapporterte befolkning i Rhode Island, og ikke alle lytter til radioen.

3.

Del den totale kostnaden for å kjøre annonsen etter totalt antall personer i publikum. Multipliser kvoten med 1000. Dette endelige tallet er et estimat for hvor mye penger det koster for deg å nå 1000 personer gjennom annonsen. Hvis du for eksempel betaler $ 20 000 for en annonse som du forventer å nå 1000 000 mennesker, vil CPM være: ($ 20 000 / 1.000 000) * 1.000 = $ 20.

Ting som trengs

  • Annonsekostnadsoverslag
  • Annonsemarkedsoverslag

Populære Innlegg